مجله حقیقت

شیر خشک بهتر است یا شیر مادر؟

1399/4/25 23:44
نویسنده : حقیقت
247 بازدید
اشتراک گذاری

انتخاب شیرخوردن یا فرمول دادن به کودک ، یكی از بزرگترین تصمیماتی است كه انتظار می رود و والدین جدید تصمیم می گیرند.

کارشناسان Healt معتقدند شیر مادر بهترین انتخاب غذایی برای نوزادان است. اما ممکن است شیردهی برای همه خانم ها امکان پذیر نباشد. برای بسیاری از افراد ، تصمیم به تغذیه با شیر مادر یا خوراک فرمول براساس میزان راحتی آنها ، شیوه زندگی و شرایط پزشکی خاص آنها صورت می گیرد.

برای مادرانی که نمی توانند از شیر مادر تغذیه کنند یا تصمیم به عدم استفاده از شیرخواران گرفتند ، فرمول شیرخوار یک جایگزین سالم است. فرمول مواد مغذی مورد نیاز خود را برای رشد و شکوفایی در اختیار نوزادان قرار می دهد.

برخی از مادران نگران هستند که اگر شیر مادر نگیرند ، با کودک خود پیوند نخواهند داشت. اما حقیقت این است ، مادران عزیز همیشه پیوند ویژه ای با فرزندان خود ایجاد می کنند. و تغذیه - مهم نیست چطور - زمان بسیار خوبی برای تقویت این پیوند است.

تصمیم به تغذیه با شیر مادر یا فرمول دادن به کودک ، یک تصمیم شخصی است. وزن جوانب مثبت و منفی هر روش می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما و کودک شما مناسب است.

همه چیز درباره شیردهی
پرستاری می تواند یک تجربه فوق العاده برای مادر و نوزاد باشد. این گیاه تغذیه ایده آل و یک تجربه پیوند ویژه ای است که بسیاری از مادران از آن استقبال می کنند.

شماری از سازمان های بهداشتی - از جمله آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، انجمن پزشکی آمریکا (AMA) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) - شیردهی را به عنوان بهترین گزینه برای نوزادان توصیه می کنند. تغذیه با شیر مادر در محافظت در برابر عفونت ها ، جلوگیری از آلرژی و محافظت در برابر تعدادی از بیماری های مزمن کمک می کند.

AAP توصیه می کند که نوزادان به طور انحصاری برای 6 ماه اول از شیر مادر تغذیه شوند. فراتر از آن ، شیردهی تا حداقل 12 ماه تشویق می شود و در صورت تمایل هر دو مادر و نوزاد بیشتر است.

در اینجا برخی از فواید بسیار شیردهی آورده شده است:

مبارزه با عفونت ها و سایر شرایط. نوزادان شیرده نسبت به شیرخواران دارای فرمول دارای عفونت و بستری کمتر هستند. در دوران شیردهی ، آنتی بادی ها و سایر عوامل ضد میکروب از مادر به کودک خود منتقل می شوند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این کمک می کند تا کودک در ابتلا به عفونت های زیادی کاهش یابد ، از جمله:

عفونت گوش
اسهال
عفونت های تنفسی
مننژیت
تغذیه با شیر مادر همچنین ممکن است نوزادان را در برابر:

آلرژی
آسم
دیابت
چاقی
سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS)
تغذیه با شیر مادر به ویژه برای نوزادان نارس مفید است.

تغذیه و سهولت در هضم غذا. اغلب به عنوان "غذای عالی" برای سیستم گوارشی کودک ، اجزای شیر مادر - لاکتوز ، پروتئین (کشک و کازئین) و چربی - به راحتی توسط یک نوزاد هضم می شود.

به عنوان یک گروه ، نوزادان شیرده نسبت به شیرخواران تغذیه شده با فرمول مشکل کمتری در هضم غذا دارند. تمایل به شیر مادر آسانتر هضم می شود به طوری که نوزادان شیرده کمتر اسهال یا یبوست را تجربه می کنند.

شیر مادر همچنین به طور طبیعی حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز یک نوزاد است. یک استثناء ویتامین D است - AAP توصیه می کند که کلیه نوزادانی که از شیر تغذیه می شوند مکمل ویتامین D را طی 2 ماه اول شروع کنند و تا زمانی که کودک به اندازه کافی فرمول یا شیر غنی شده ویتامین D مصرف کند (بعد از 1 سالگی) ادامه یابد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شرکتهای فرمول را تنظیم می کند تا اطمینان حاصل کند که آنها تمام مواد مغذی لازم (از جمله ویتامین D) را در فرمول های خود ارائه می دهند. هنوز فرمول های تجاری کاملاً با ترکیب دقیق شیر مادر مطابقت ندارند. چرا؟ از آنجا که شیر ماده ای زنده است که توسط هر مادر برای شیرخوار فردی خود ساخته شده است ، فرایندی که نمی تواند در یک کارخانه تکثیر شود.

رایگان. شیر مادر یک درصد هزینه ندارد ، در حالی که هزینه فرمول به سرعت افزایش می یابد. و مگر اینکه شیر مادر را پمپ کنید و به کودک خود هدیه دهید ، دیگر نیازی به بطری ، نوک پستان و سایر وسایل قابل هزینه نیست. از آنجایی که نوزادان شیرده کمتر بیمار هستند ، این بدان معناست که سفرهای کمتری به مطب پزشک می کنند ، بنابراین کمتر برای دریافت نسخه و داروهای بدون نسخه ، کمک کمتری می پردازند و پول کمتری نیز پرداخت می کنند.

سلیقه های مختلف مادران پرستار معمولاً به 300 تا 500 کالری اضافی در روز نیاز دارند ، که باید از طیف گسترده ای از غذاهای خوب و متعادل حاصل شود. این امر نوزادان شیر مادر را از طریق شیر مادر مادران با سلیقه های مختلف آشنا می کند که بسته به آنچه مادرانشان خورده اند ، طعم های مختلفی نیز دارند. با طعم غذاهای "فرهنگ" خود ، شیرخوارهای شیرخوار راحت تر غذاهای جامد را می پذیرند.

راحتی با وجود آخرین لحظات آخرین لحظه به فروشگاه برای فرمول بیشتر ، شیر مادر همیشه تازه و در دسترس است چه در خانه و چه در خارج از خانه. و هنگامی که زنان شیر می دهند ، دیگر نیازی به شستن بطری و نوک سینه یا گرم کردن بطری ها در وسط شب نیست.

نوزادان باهوش تر. برخی مطالعات نشان می دهد کودکانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه شده اند ، ضریب هوشی کمی بالاتر از کودکانی دارند که از طریق فرمول تغذیه شده اند.

تماس "پوست به پوست". بسیاری از مادران شیرده از تجربه پیوند بسیار نزدیک با نوزادان خود لذت می برند. و تماس پوست به پوست می تواند ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد را تقویت کند.

برای مادر نیز مفید است. توانایی تغذیه کامل کودک می تواند به مادر جدیدی کمک کند که در توانایی خود برای مراقبت از کودک خود احساس اطمینان کند. تغذیه با شیر مادر همچنین کالری را سوزانده و به کوچک شدن رحم کمک می کند ، بنابراین ممکن است مادران شیرده بتوانند سریعتر به شکل قبل از بارداری و وزن خود بازگردند. همچنین مطالعات نشان می دهد که شیردهی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان ، فشار خون بالا ، دیابت و بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند و همچنین ممکن است به کاهش خطر سرطان رحم و تخمدان کمک کند.

چالش های تغذیه با شیر مادر
شیر دادن به شیر مادر برای برخی از مادران آسان است ، اما کمی عادت کنید تا برای سایرین عادت کنید. مادران و نوزادان برای عادت به روال شیردهی به صبر کافی احتیاج دارند.

نگرانی های متداول در مورد مادران جدید ، به ویژه در چند هفته و ماه اول ، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

راحتی شخصی در ابتدا ، بسیاری از مادران از شیردهی احساس ناراحتی می کنند. اما با آموزش ، پشتیبانی و تمرین مناسب ، بیشتر مادران بر این مسئله غلبه می کنند.

سؤالات بیشتر در مورد شیردهی

درد لچش برای هفته اول تا 10 روز طبیعی است و باید با هر بار تغذیه کمتر از یک دقیقه طول بکشد. اما اگر شیردهی در تمام تغذیه ها صدمه دیده است ، یا اگر نوک سینه ها و یا سینه های آنها دردناک است ، بهتر است برای مادران شیرده از مشاوره شیردهی یا پزشک آنها کمک بگیرند. بسیاری اوقات ، فقط استفاده از تکنیک مناسب است ، اما گاهی اوقات درد می تواند به معنای این باشد که چیز دیگری مانند عفونت در جریان است.

زمان و دفعات تغذیه. تغذیه با شیر مادر به ویژه در آغاز ، هنگامی که نوزادان اغلب تغذیه می کنند ، نیاز به یک تعهد بزرگ از مادران دارد. برنامه تغذیه با شیر مادر یا نیاز به پمپ کردن شیر مادر در طول روز می تواند کاری را برای برخی از مادران ، کار کردن ، انجام کارها یا مسافرت برای برخی از مادران دشوار کند.

و نوزادان شیرده بیشتر از نوزادانی که فرمول مصرف می کنند ، بیشتر از روز باید بخورند ، زیرا شیر مادر سریعتر از فرمول هضم می کند. این بدان معناست که ممکن است مادران خود را در هر 2 یا 3 ساعت (شاید بیشتر ، شاید کمتر) در چند هفته اول تقاضا پیدا کند.

رژیم غذایی. زنانی که شیر می دهند باید از آنچه می خورند و می نوشند آگاه باشند ، زیرا این موارد از طریق شیر مادر قابل انتقال به کودک است. دقیقاً مانند دوران بارداری ، زنان شیرده نباید ماهی هایی مصرف کنند که از نظر جیوه زیاد باشد و باید مصرف ماهی های جیوه پایین را محدود کند.

اگر یک مادر الکل بنوشد ، مقدار کمی می تواند از طریق شیر مادر به کودک منتقل شود. او باید حداقل 2 ساعت پس از یک نوشیدنی مشروبات الکلی منتظر شیر مادر بماند تا از انتقال هرگونه الکل به کودک جلوگیری کند. مصرف کافئین باید بیش از 300 میلی گرم (حدود یک تا سه فنجان قهوه معمولی) یا کمتر در روز نگهداری نشود زیرا این امر می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند بی قراری و تحریک پذیری در بعضی از نوزادان شود.

شرایط پزشکی مادر ، داروها و جراحی سینه. شرایط پزشکی مانند HIV یا ایدز یا مواردی که شیمی درمانی یا معالجه با داروهای خاص را شامل می شود ، می تواند شیر مادر را ناامن کند. اگر زن مطمئن نیست در صورت نیاز به شیرمادر با شرایط خاص ، باید به پزشک یا مشاور شیردهی مراجعه کند. زنان همیشه باید در مورد امنیت مصرف دارو در هنگام شیردهی ، از جمله داروهای بدون نسخه و گیاهی ، با پزشک معاینه کنند.

مادرانی که تحت عمل جراحی سینه قرار گرفته اند ، مانند کاهش ، در صورت قطع شدن مجاری شیر ، ممکن است در تهیه شیر خود مشکل داشته باشند. در این شرایط ، یک زن باید در مورد نگرانی های خود با پزشک خود صحبت کند و با یک متخصص شیردهی کار کند.

همه چیز درباره تغذیه فرمول
فرمول های شیرخوار تهیه شده تجاری از نظر مواد مغذی جایگزین مغذی برای شیر مادر است و حتی حاوی برخی ویتامین ها و مواد مغذی است که نوزادان شیر داده از مکمل ها باید دریافت کنند.

در فرمولهای تجاری تولید شده ، فرمولهای تجاری سعی در تکثیر شیر مادر با استفاده از ترکیبی پیچیده از پروتئین ها ، قندها ، چربی ها و ویتامین هایی دارند که امکان ایجاد آنها در خانه وجود ندارد. بنابراین اگر کودک خود را به شیر مادر نمی سپارید ، مهم است که فقط از فرمول تهیه شده تجاری استفاده کنید و سعی نکنید خود را بسازید.

سؤالات بیشتر در مورد تغذیه فرمول

علاوه بر نگرانی های پزشکی که ممکن است از شیردهی جلوگیری کند ، برای برخی از زنان ، شیردهی ممکن است بسیار دشوار یا استرس زا باشد. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که زنان ممکن است فرمول خوراک را انتخاب کنند:

راحتی هر یک از والدین (یا یک مراقب دیگر) می توانند در هر زمان یک بطری را به کودک تغذیه کنند (اگرچه این مسئله در مورد زنانی که شیر مادر خود را پمپ می کنند نیز صادق است). این به مادر اجازه می دهد تا وظایف تغذیه را به اشتراک بگذارد و به شریک زندگی خود کمک می کند تا احساس بیشتری در روند مهم تغذیه و پیوندهایی که اغلب با آن اتفاق می افتد ، داشته باشند.

انعطاف پذیری پس از تهیه بطری ها ، یک مادر تغذیه کننده فرمول می تواند کودک خود را به همراه شریک زندگی یا مراقب خود ترک کند و بداند که از غذای کوچک او مراقبت می شود. نیازی به پمپاژ یا برنامه ریزی کار یا سایر تعهدات و فعالیتهای مربوط به برنامه زمانی تغذیه کودک نیست. و مادران با فرمول نیازی به یافتن محلی برای پرستاری در عموم ندارند.

زمان و دفعات تغذیه. از آنجا که فرمول هضم کمتری نسبت به شیر مادر دارد ، نوزادان با فرمول معمولاً نیاز به خوردن غذای کمتری نسبت به شیر مادر دارند.

رژیم غذایی. زنانی که برای انتخاب کردن انتخاب می کنند...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مجله حقیقت می باشد