مجله حقیقت

چطور شیر مادر را از کودک بگیریم؟

1399/4/25 23:46
نویسنده : حقیقت
326 بازدید
اشتراک گذاری

تجویز شیر مادر برای نوزادان نارس و نارس

تهیه شیر مادر برای یک نوزاد نارس یا به طور جدی بیمار ممکن است یک چالش باشد ، اما معمولاً ممکن است و مطمئناً یک روش مؤثر برای تقویت سلامت ، رشد و نمو کودک شما است. حتی اگر کودک شما در ابتدا قادر به شیر دادن نیست ، می توانید بلافاصله پس از زایمان شروع به بیان شیر خود کنید. هنگامی که او پایدار است ، می تواند شیر را از طریق لوله یا به او اجازه دهد که شیر را از یک فنجان یا بطری ریز تغذیه کند. مهم نیست که چربی شیر شما به او تحویل داده شود ، در زمانی که چنین مزیتی تغییر بزرگی ایجاد می کند ، بهترین تغذیه ممکن را فراهم می کند.

شیر نارس
مادران نوزادان نارس ، حداقل چند هفته اول ، شیر مادر را از نظر ترکیب کمی متفاوت تولید می کنند و این تفاوت برای پاسخگویی به نیازهای ویژه کودک شما طراحی شده است. شیر نارس از نظر پروتئین و مواد معدنی مانند نمک بیشتر است و حاوی انواع مختلفی از چربی است که او به راحتی هضم و جذب می کند. چربی موجود در شیر انسان به تقویت رشد مغز و بافتهای عصبی کودک کمک می کند ، که این امر به ویژه در نوزادان نارس بسیار مهم است. شیر انسان برای هضم راحت تر از فرمول است و از قرار گرفتن در معرض روده نابالغ او در پروتئین های شیر گاو موجود در فرمول شیرخوار زودرس جلوگیری می کند. نوزادان نارس که از شیر مادر تغذیه می شوند نسبت به نوزادانی که از نظر فرمول تغذیه می شوند احتمال ابتلا به عفونت روده کمتر است. شیر شما در چند روز اول حاوی غلظت بالایی از آنتی بادی ها برای کمک به کودک شما در مبارزه با عفونت است. حتی اگر کودک شما هنوز قادر به شیر دادن نیست ، بیان شیر از ابتدا اطمینان حاصل می کند که شیر شما تا زمانی که کودک شما قادر به شیر دهی باشد ، تأمین می شود.

حمایت کردن
اولین قدم برای تهیه شیر مادر به کودک ، استفاده از پرسنل پزشکی است که از نوزاد خود در بیمارستان مراقبت می کنند. در صورت تمایل به شیر دادن به شیر مادر و تهیه شیر مادر بیان شده برای کودک خود ، به متخصص کودک و نوزاد خود در صورت مراقبت از کودک خود اطلاع دهید. پزشکان شما می توانند دستور دهند تا شیر بیان شده را به کودک خود بدهید یا شیرخوار خود را در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) به شیر دهید. هم اکنون بسیاری از بیمارستان ها برای کمک به مادران شیرده ، مناطق خصوصی را برای پرستاران و متخصصان آموزش دیده فراهم می کنند. برای کمک به پرستار کودک یا مشاور شیردهی خود در NICU سؤال کنید. این اعضای باتجربه تیم پشتیبانی شما می توانند نحوه جمع آوری و استفاده از پمپ سینه برقی را به شما نشان دهند ، به شما آموزش دهند تا شیر را به طور موثر بیان کنید و در مورد ذخیره شیر مادر توصیه ای به شما ارائه دهید.

اگر قادر به تغذیه مستقیم با شیر مادر هستید ، می توانند به شما در تنظیم موقعیت پرستاری خود با اندازه کوچک نوزاد کمک کنند. بسیاری از واحدهای مراقبت ویژه نوزادان ، والدین را تشویق می کنند که به طور مداوم در اتاق بمانند و پوست کودک را به سمت پوست نگه دارند ، که گاهی اوقات تحت عنوان مراقبت های کانگورو نیز نامیده می شوند ، زیرا نشان داده شده است که برای ثبات و رشد مطلوب و رشد نوزادان نارس مفید است. پمپاژ شیر مادر یا بیان آن بلافاصله پس از کشیدن پوست کودک به صورت روشی بسیار مؤثر برای افزایش شیر شما است. برخی از مادران پمپاژ در کنار تختخواب خود در NICU را نیز بسیار مفید می دانند.

بیان شیر مادر
اگر در ابتدا نوزاد شما برای تغذیه با شیر مادر خیلی کوچک یا بیمار است ، یا اگر یک وضعیت تولد مانع از شیردهی مستقیم او می شود ، می فهمید که پمپ پستان برقی درجه یک بیمار راهی مؤثر برای بیان شیر و برقراری و نگهداری شیر کافی است. . بیمارستان شما هنگام حضور در آنجا پمپ شما را برای شما فراهم می کند و می توانید بعداً یکی از آنها را برای استفاده در خانه اجاره یا خریداری کنید.

پمپ مورد استفاده شما باید یک عمل شیردوشی را ایجاد کند و فقط دستگاه مکیدن نباشد. هر چه سریعتر بعد از تولد نوزادتان شروع کنید ، شیر خود را در فواصل منظم و تقریباً در مواقعی که کودک شما معمولاً تغذیه می کند ، بیان کنید. با هدف پمپ کردن حداقل شش تا هشت بار در روز؛ این تحریک نوک پستان را ایجاد می کند و تولید شیر را تشویق می کند. شما باید چند هفته اول در فواصل منظم در طول شب پمپاژ کنید ، و بیش از چهار یا پنج ساعت به طور همزمان نخوابید. اگر هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و سینه های شما احساس پر شدن می کند ، می توانید در طول شب خیلی طولانی بخوابید. این پر بودن در واقع باعث کاهش تولید شیر شما می شود. با استفاده از راه اندازی دو پمپ به شما امکان می دهد همزمان شیر را از هر دو سینه بیان کنید. بیشتر زنان دریافتند که پمپ مضاعف بیشترین شیر را در کمترین زمان تولید می کند. هنگام استفاده از پمپ ، پس از متوقف شدن شیر خود ، چندین دقیقه به پمپاژ ادامه دهید تا تولید شیر بیشتر شود. برای مادران نوزادان نارس حداقل زمان تلاش برای پمپاژ در طی یک دوره بیست و چهار ساعته صد دقیقه است. این تحریک پستان و بیان شیر حداقل مورد نیاز برای حفظ شیر مادر در طی چند هفته است (اگر کودک شما بسیار کوچک ، نارس یا بیمار است).

نشان داده شده است که ماساژ سینه قبل و در حین استفاده از پمپ باعث بهبود جریان شیر شما می شود و حتی ممکن است باعث افزایش تولید شیر شما شود. برای انجام این کار ، با نوک انگشتان خود حرکات کوچک و دایره ای ایجاد کنید ، از لبه های بیرونی پستان خود در نزدیکی دیواره سینه شروع کنید و به آرامی راه خود را به سمت مرکز انجام دهید. ماساژ همیشه باید ملایم باشد تا از ایجاد اصطکاک روی سطح پوست یا ماساژ آنقدر عمیق جلوگیری شود که باعث درد شود.

به خاطر داشته باشید که در ابتدا فقط مقادیر کمی از آغوز را بیان خواهید کرد ، اما این ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای کودک شما بسیار مفید است. برخی از مادران می دانند که بیان آغوز با ماساژ با دست در یک فنجان یا قاشق کوچک ، آسانتر از استفاده از پمپ برقی در چند روز اول است. بیان دست در یک فنجان همچنین به شما این امکان را می دهد که به جای از دست دادن شیر که در لوله پمپ گیر افتاده است ، هر قطره را ذخیره کنید. پس از افزایش شیر شما ، مقدار شیر شما می توانید بیان کنید از روز به روز نوسان خواهد کرد. در نتیجه ، شما برای حفظ شیر بهینه باید تعداد دفعات در روز را که بیان می کنید ، افزایش دهید. این نوسانات طبیعی است - فقط در هنگام بیان شیر نسبت به زمان شیردهی راحت تر مشاهده می شود. هنگامی که کودک شما شیر مادر را شروع کرد ، احتمالاً تولید شیر شما افزایش می یابد. برای به حداکثر رساندن تولید شیر خود ، سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید ، از داروهای ضد درد تجویز شده خود استفاده کنید ، مایعات کافی بنوشید و استرس را به حداقل برسانید.

تغذیه کودک شما
شیر مادر را می توان از طریق لوله ای که از بینی یا دهان او درون معده یا از یک فنجان کوچک یا بطری عبور می کند ، به کودک شما تغذیه کرد. مسیر تغذیه بستگی به میزان زودرس شیرخوار شما و سیاستهای مربوط به NICU در بیمارستان شما دارد. بعضی اوقات ممکن است نوزادان جوان که از طریق بطری تغذیه می شوند شروع به ترجیح دادن بطری کنند که شیر را سریعتر و با تلاش کمتری نسبت به تغذیه در پستان تحویل می دهد. بعضي از اين نوزادان بعداً از شيردهي خودداري مي كنند. در این دوره که کودک شما از یک روش تغذیه جایگزین استفاده می کند ، می توانید با نگه داشتن پوستش به پوست در مقابل قفسه سینه خود ، هر وقت ممکن است او را به شیردهی معرفی کنید و به او اجازه دهید پستان را مکیده و مکیده کند. این کار فقط باید در شرایطی انجام شود که متخصص نوزاد یا متخصص کودکان تأیید کنند. به زودی ممکن است بتوانید به یک مکمل پرستاری یا دستگاه دیگری که شیر پستان ابراز شده شما را از یک بطری یا سرنگ از طریق یک لوله کوچک که در کنار نوک پستان شما ضبط شده است ، منتقل شوید. با این روش ، کودک شما باید تا زمانی که به سینه شما چسبیده و به طور فعال پرستاری می کند ، بخشی از لوله و بخشی از پستان را تغذیه کند.

اگر وقت بگذارید کودک شما بیشتر از خواب بیدار و هوشیار باشد اما آرام باشد ، جلسات اولیه شیر دادن احتمالاً موفق تر خواهد بود. با موقعیتهای مختلف پرستاری آزمایش کنید تا دریابید که بهترین عملکرد برای دو نفر شما چیست. مادران نوزادان نارس غالباً هنگام استفاده از "آموزش" به کودک خود ، چگونگی چسبیدن نوزاد را به راحتی می توان از گهواره استفاده کرد. حتی اگر کودک شما در پستان مکیده نیست ، می توانید مقداری شیر بر روی نوک پستان خود بیان کنید ، بنابراین کودک شما هنگام تماس با آرنج و نوک سینه شیر مادر را شیر می دهد. کودک نارس اغلب به راحتی لاستیک می کند ، بنابراین احتمالاً این تغذیه های اولیه مختصر است. (می توانید از زمان باقی مانده خود در کنار هم برای نگه داشتن ، سنگ زدن ، آواز خواندن و نوازش نوزادتان استفاده کنید.) سعی کنید هرچه بیشتر ممکن است شیر ​​مادر را تغذیه کرده و در غیاب خود به بیان شیر برای تغذیه ادامه دهید. مکرر پرستاری و بیان شیر و همچنین برگزاری منظم نگه داشتن پوست به پوست به شما در تأمین شیر شما کمک می کند.

تعداد فزاینده ای از بیمارستان ها به مادران این امکان را می دهند که شب یا دو شب قبل از ترخیص از NICU در شبانه روز در کنار نوزادان خود بمانند ، و این مادران را قادر می سازد تا نشانه های گرسنگی شبانه روزی شیرخواران خود و ریتم های شیردهی را یاد بگیرند. و همچنین جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد قبل از رفتن به خانه. چنین تجربه ای می تواند انتقال از بیمارستان به زندگی به خانه را برای شما و کودک تسهیل کند.

استفاده از فرمول
شما به طور طبیعی می خواهید روی انتقال از تغذیه شیر مادر بیان شده به شیر مادر مستقیم تمرکز کنید ، اما درک کنید که کادر پزشکی بیمارستان می خواهند اطمینان حاصل کنند که شیرخوار شما قبل از رفتن به خانه ، کالری و مواد غذایی کافی دریافت می کند. برای دستیابی به رشد کافی و استخوانهای قوی که مقدار کافی کلسیم در آنها سپرده شده است ، متخصصان نوزاد می توانند با اضافه کردن مواد مغذی مکمل مخصوص به شیر مادر مادران ، غالباً به شکل غنی سازی تجاری در دسترس ، رژیم غذایی نوزادان نارس و نارس را غنی کنند. بعضی اوقات ممکن است پزشکان تصمیم بگیرند که شیرخوار را با فرمول های مخصوص نوزادان نارس تغذیه کنند ، گاهی اوقات این فرمول را با شیر مادر تغذیه می کنند.

حتی اگر کودک شما به دلیل عوارض پزشکی به هیچ وجه دچار تغذیه نشده است ، همچنان به بیان شیر مادر خود ادامه دهید و آن را برای استفاده های بعدی منجمد کنید ، بنابراین تولید شیر خود را حفظ کنید. در مکالمات خود با پزشک کودک ، حتماً تمایل خود را به تغذیه با شیر مادر تقویت کنید...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مجله حقیقت می باشد