مجله حقیقت

چطور در دوران بارداری سرماخوردگی را درمان کنیم؟

1399/5/6 0:32
نویسنده : حقیقت
214 بازدید
اشتراک گذاری

آبریزش بینی، عطسه، سرفه، گلودرد، سرگیجه و … زندگی شما را مختل می کند و یک سرماخوردگی ساده تمام اعضای بدن را درگیر می کند.

حال تصورش را بکنید که شما یک خانم باردار هستید و دچار سرماخوردگی شده اید، دیگر مشکل شما یک مورد نیست و تنها سلامتی خودتان نیست که تحت الشعاع قرار می گیرد بلکه درچنین مواقعی سلامتی جنینی که در شکم دارید نیز تحت تاثیر قرار می گرد.

اکثریت افراد وقتی با علائم اولیه سرماخوردگی مواجه می شوند، خود درمانی را شروع می کنند و از داروهایی که در منزل دارند برای تسریع درمان سرماخوردگی خود استفاده می کنند.

قرص سرماخوردگی، قرص کلداستاپ، قرص استامینون، شربت دیفن هیدرامین و … جزو ساده ترین داروها برای درمان سرماخوردگی است که البته خود درمانی در هیچ شرایطی پیشنهاد نمی شود.

راه حل اصولی برای درمان سرماخوردگی این است که در ابتدا از روشهای طبیعی همچون خوردن سوپ و مایعات گرم و غرغره آب و نمک و استراحت برای درمان سرماخوردگی استفاده کنید، اگر حالتان بهتر نشد سریع به پزشک مراجعه کنید.

اما وقتی باردار باشید شرایط کاملا متفاوت است، به هیچ وجه نباید در سنی که جنین در حال رشد است یعنی در ۱۲ هفته ی اولیه حاملگی دارو مصرف کنید، پس از مصرف داروی خودسرانه پرهیز کنید.

البته متن بالا به این معنی نیست که اگر هفته ی ۱۲ بارداری را سپری کرده اید مجاز هستید دارو مصرف کنید، در هر صورت برای مصرف دارو باید به پزشک مراجعه کنید که متناسب با شرایط شما و نوزادتان راهنمایی تان کند.

اگر در فصل های سرد سال که شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر است باردار هستید باید تا حد امکان از مبتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنید.

در این دوران تا حد امکان باید سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد تا بدنتان مستعد انواع بیماری ها قرار نگیرد.


پیشگیری و درمان سرماخوردگی در دوران بارداری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مجله حقیقت می باشد