مجله حقیقت

چه زمانی کودک شما برای اولین بار حرف می زند؟

1399/5/2 0:51
نویسنده : حقیقت
168 بازدید
اشتراک گذاری

تاکنون روش اصلی ارتباط کودک شما گریه شده است. خوشبختانه ، هرچند ، او به زودی جهشی بزرگ در پیشرفت زبان خواهد داشت ، که توانایی او در بیان خود با کلمات را بهبود می بخشد. اما درست همانطور که او قبل از راه رفتن باید خزنده شود ، قبل از صحبت باید مجبور به مادربزرگشدن شود.

"Sherry Artemenko" ، پاتولوژیست گفتار و زبان بنیانگذار بازی می گوید: "Babbling یک نقطه عطف مهم است زیرا نشان دهنده آغاز ارتباط واقعی است ، وقتی کودک شروع به آزمایش صداها ، گوش دادن به یک واکنش ، پاسخ دادن و ایجاد روابط اجتماعی می کند." کلمات خواندن را ادامه دهید تا یاد بگیرید که بیشتر نوزادان چگونه شروع به صحبت می کنند و چگونه می توانند پیشرفت زبان را بهبود بخشند.

مرتبط: 7 بهترین اسباب بازی برای بچه ها و کودکان نوپا که در حال یادگیری صحبت هستند
گفتگوها و نقاط عطف توسعه
هنگامی که کودک شما "صحبت کردن" را شروع می کند ، مهارت های زبان جوانی خود را آغاز می کند. مطمئنا ، شما هیچ تصوری برای گفتن او ندارید ، اما این سخاوتمندگی در نهایت منجر به سخنان واقعی خواهد شد. پچ پچ او همچنین نگاهی به تحولات شناختی او می اندازد ، همانطور که او صداها را به خاطر می آورد و تکرار می کند ، وقت می گذارد تا درباره آنچه می خواهد "بگوید" بیاندیشد و یاد بگیرد که چگونه برای بیان خواسته ها و نیازهای خود از اقدامات کلامی و غیر کلامی استفاده کند.

یک مؤلفه اجتماعی برای دوست داشتن نیز وجود دارد. مدتها قبل از اینکه او یک کلمه را بگوید ، نوزاد شما با تماشای شما قوانین زبان و معاشرت می آموزد. او می بیند که چگونه به صداهای او واکنش نشان می دهید و مشاهده می کند که چگونه شما با همکاران مکالمه صحبت می کنید. نوزادان برای یادگیری زبان سخت و تقلید می کنند که دیگران چگونه با آنها کلامی می کنند.

مراحل رشد کلامی در نوزادان
Artemenko می گوید ، مهارت های کلامی کودک شما از طریق مراحل پیشرفت می کند و مکانیسم صوتی او بالغ می شود و او به طور فزاینده ای با محیط خود ارتباط برقرار می کند. اول ، صداهای شبیه به واکه در بدو تولد در 2 تا 3 ماهگی به ذهنی و غازها منتقل می شوند. بچه دار شدن حدود 4 ماهگی شروع می شود.

دایان پاول ، دکتری دکتری ، مدیر مسائل بالینی در آسیب شناسی گفتار در گفتار آمریکایی می گوید: باب های اول غالباً صداهای "p" ، "b" و "m" را تولید می کنند که به سادگی با قرار دادن لب ها تولید می شوند. انجمن شنوایی زبان در Rockville ، مریلند. بنابراین در ابتدا بسیاری از صداهای "puh puh puh" ، "buh buh buh" و "muh muh muh" را خواهید شنید.

در اینجا چند روش برای کمک به گفتار و رشد زبان کودک شما آمده است:

با مکالمه با کودک خود درگیر مکالمه شوید
بعد از گفتن چیزی مکث کنید تا او وقت داشته باشد تا کلمات شما را پردازش کند و "پاسخ" دهد
هنگام صحبت ، از لحن ها و هجا های مختلف استفاده کنید تا او سعی کند از شما تقلید کند و صداهای جدید را یاد بگیرد
بابل کودک خود را برای او توضیح دهید. اگر او در حالی که به اطراف نگاه می کند می گوید "ma ma ba ba" ، ممکن است بگویید "اوه ، شما به دنبال بطری خود هستید؟ بطری کجا رفت؟"
آرتمنسکو می گوید: "تحقیقات نشان می دهد که میزان کلماتی که در مورد کودک گفته می شود ، بر رشد زبان تأثیر می گذارد ، بنابراین از کلمات مناسب برای گفتگو ، خواندن و خواندن با کودک استفاده کنید.

چه زمانی بچه ها حرف اول خود را می زنند؟
هنگامی که کودک شما استفاده از لب و زبان خود را برای ایجاد صداها تمرین کرده است ، معمولاً در حدود 6 تا 7 ماهگی ، باب های او شبیه به گفتار می شوند. دکتر پاول می گوید ، شما صدای گسترده تری را می شنوید ، مانند "ba ba-pa-ta-bi-bi-bi".

ممکن است به نظر برسد که پسر کوچک شما صداهای تصادفی را به هم می زند ، اما اگر توجه زیادی داشته باشید ، هنگام صحبت کردن ، تغییراتی در لحن و دلپذیری مشاهده می کنید. ممکن است صدای او در انتهای رشته ای از باب بلند شود ، انگار که او سؤالی را مطرح می کند ، یا ممکن است بعد از اینکه خاله مارتا سوار بر لب و بوسه گونه خود شد ، زیر لب نفس بکشد.

شما همچنین متوجه خواهید شد که فرزند شما ممکن است بعد از گفتن آنچه در ذهن اوست ، مکث کند ، به ظاهر منتظر پاسخ است. او می آموزد که مکالمه یک چیز عقب و جلو است ، نه فقط یک نفر روی آن قدم می زند.

مرتبط: مشکلات گفتاری در کودکان
به آنچه کودک شما "می گوید" توجه کنید تا او چگونه بگوید. اگر لحن او این مسئله را روشن نکند ، ممکن است بیان چهره و زبان بدن او این کار را انجام دهد. به عنوان مثال ، یک لبخند بزرگ و بلند و بلند در حالی که او "صحبت می کند" احتمالاً به معنای انتشار اخبار هیجان انگیز است. از طرف دیگر ، اگر اخم بر چهره او وجود داشته باشد و او هنگام استفاده از صدایی بلند ، به شما نشان دهد ، به احتمال زیاد در تلاش است تا شما را به فریاد زدن برساند!

چه زمانی بچه ها شروع به صحبت واضح و روان می کنند؟ Artemenko می گوید: "تا پایان سال اول کودک شما ، او در رشته های طولانی تر از هجا های متنوع متنوع و مزخرف متنوع ، با استفاده از مداخله و ریتم تقلید از بزرگسالان ، مادربزرگ خواهد شد." این مرحله از zhargon پیشرو گفتن کلمات اول است که معمولاً درست در اولین تولد فرزند شما اتفاق می افتد. نمی دانید آن کلمه اول جادویی چه می تواند باشد؟ دکتر پول می گوید: "دادا" ، "مادر" ، "کودک" ، "توپ" ، "سگ" ، "کتاب" و "سلام" موارد متداول هستند.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مجله حقیقت می باشد