مجله حقیقت

چرا کودک خود را از شیر مادر بگیریم؟

1399/4/31 23:42
نویسنده : حقیقت
212 بازدید
اشتراک گذاری

کودک خود را از شیردهی دور کنید
 
شیر گرفتن یک مرحله طبیعی در رشد کودک شما است. این روند تدریجی تهیه غذاهای دیگر کودک در هنگام ادامه شیردهی به کودک است.

شیر گرفتن می تواند با احساسات مختلفی همراه باشد. ممکن است شما در استقلال جدید احساس هیجان کنید و هر دو کودک می توانید از آن لذت ببرید ، و همچنین اندکی ناراحت باشید زیرا کودک شما به مرحله دیگری از زندگی خود منتقل می شود. این کاملاً طبیعی است.

تغذیه با شیر مادر تا زمانی که ممکن است بهترین چیز برای کودک شما است. انجمن کودکان کودکان کانادا ، شیرخوردن شیر مادر را به مدت 6 ماه اول زندگی توصیه می کند و ادامه دادن شیر مادر را تا زمانی که برای شما و نوزادتان راحت باشد ، حتی در سالهای کودک نوپا.

چه موقع باید نوزادم را بشورم؟
در حدود 6 ماهگی ، کودک شما برای سایر غذاها آماده خواهد بود. وی همچنین برای تأمین نیازهای غذایی فزاینده خود به غذاهای دیگری نیز نیاز دارد. وقتی کودک خود را با غذاهای جدید آشنا می کنید ، به شما توصیه می شود که به شیردهی ادامه دهید.

شما می دانید کودک برای شروع غذاهای دیگر آماده است:

زودتر از حد معمول گرسنه به نظر می رسد.
می تواند بدون پشتیبانی بنشیند ، و کنترل خوبی روی عضلات گردن داشته باشد.
بدون آنکه فوراً آن را روی زبانش فشار دهید ، غذا را در دهان خود نگه می دارد.
علاقه دیگران به غذا را وقتی دیگران می خورند نشان می دهد.
دهانش را باز می کند وقتی می بیند غذا راه خود را می گذارد.
می تواند به شما اطلاع دهد که او با تکیه به عقب یا چرخاندن سرش نمی خواهد غذا بخواهد.
شیر گرفتن می تواند طبیعی باشد (کودکانه) یا برنامه ریزی شده (مادرانه).

شیر گرفتن طبیعی یا "شیر گرفتن کودک" توسط کودک هنگامی اتفاق می افتد که کودک شما در حالی که هنوز به میزان شیرخواری به درخواست خود شیر دهید ، بیشتر و انواع مختلف مواد غذایی جامد را بپذیرد. با این نوع از شیر گرفتن ، نشانه های کودک شما را تماشا می کنید و با سرعت او میخورید. نوزادانی که به طور طبیعی شیر می خورند ، معمولاً بعضی مواقع بین 2 تا 4 سالگی شیردهی را قطع می کنند.

برنامه ریزی برای شیر گرفتن یا "شیر گرفتن از مادر" هنگامی اتفاق می افتد که مادران تصمیم بگیرند فرایند شیر گرفتن را شروع کنند.

"شیر گرفتن جزئی" به معنای تعویض یک یا چند غذای غذایی با یک فنجان یا بطری و شیر دادن در اوقات دیگر است. در صورت بازگشت به محل کار یا مدرسه می توانید این کار را به خوبی انجام دهید ، اما هنوز هم می خواهید شیر دهید. غذاهای اولیه صبح ، عصر و شب حتی اگر در طول روز از کودک خود جدا شوید می تواند ادامه یابد.

چگونه می توانم کودک خود را بشورم؟
تجربه شیر گرفتن شما به شما و کودک شما بستگی دارد. سعی کنید هر وقت ممکن است نکات کودک خود را دنبال کنید. اگر احساس می کنید کودک شما به اندازه کافی غذاهای دیگر یا مایعات مصرف نمی کند ، به پزشک مراجعه کنید.

هنگامی که شما و کودک شما آماده شیر خوردن هستید ، موارد کمی وجود دارد که می تواند به شما برای مثبت تر شدن تجربه برای هر دوی شما کمک کند:

اگر شیر گرفتن به تدریج - برای چند هفته ، ماهها یا حتی طولانی تر - برای شما و کودک شما ساده ترین است. یک شیر خشک ناگهانی و ناگهانی فقط باید در شرایط شدید مورد توجه قرار گیرد.
با جایگزین کردن یک فید شروع کنید. وقتی یک خوراک به خوبی پیش می رود ، یک خوراک دیگر را جایگزین کنید و غیره.
این روش را ادامه دهید و یک بار فید را جایگزین کنید. سرعت به شما و کودک شما بستگی دارد ، اما به طور کلی ، کندتر و بهتر می شود.
ممکن است شخص دیگری ، مانند پدر کودک شما ، برای پذیرش آن نیاز به یک خوراک برای کودک شما ارائه دهد. بعد از حدود 6 ماهگی می توانید با یک مایع (مانند شیر مادر بیان شده) در یک بطری یا فنجان یا یک ماده غذایی مکمل شروع کنید.
نکات کودک را دنبال کنید. وقتی به اندازه کافی به شما می گوید
اگر از یک بطری تغذیه می کنید ، کودک خود را نگه دارید و نوازش کنید. این نزدیکی اضافی به شما در طی فرآیند شیر گرفتن کمک خواهد کرد. هرگز بطری را نپوشید. مصرف بطری می تواند کودک شما را در معرض خطر خفگی قرار دهد و باعث پوسیدگی زود هنگام کودک شود.
نشانه هایی را که به کودک خود می دهید تماشا کنید. اگر در همان صندلی بنشینید که معمولاً هنگام شیردهی از آنها استفاده می کنید ، به احتمال زیاد او می خواهد شیر دهید.
نمی توانم فقط شیر مادر را متوقف کنم؟
در صورت امکان از نوعی لکه بینی ناگهانی خودداری کنید ، که می تواند برای شما ناراحت کننده و ناراحت کننده برای کودک باشد.

اگر مجبور به مصرف دارو هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. داروهای بسیار کمی وجود دارد که شما را مجبور به قطع شیردهی می کند.
اگر بسیار بیمار هستید ، یا اگر شما و نوزادتان مجبور به جدا شدن هستید یا مدت طولانی است ، برخی از پیشنهادات مربوط به مراقبت از سینه های خود را که در ادامه توضیح داده شده است ، امتحان کنید. اگر سینه های شما ناراحت کننده است ، شیر خود را بیان کنید تا از مجاری مسدود شده ، ورم پستان یا آبسه سینه جلوگیری کنید.
نوزادانی که مریض هستند نباید ناگهان از بین بروند. شما می توانید شیر مادر را پمپ کرده و ذخیره کنید تا کودک شما دوباره بتواند آن را مصرف کند.
چه غذای مکمل می توانم به کودک خود بدهم؟
در حدود 6 ماه ، شما شروع به وارد کردن غذاهای جامد در رژیم غذایی کودک خود خواهید کرد. وقتی این اتفاق بیفتد ، کودک شما شروع به مصرف شیر مادر کمتری خواهد کرد.

در ابتدا مواد جامد را یکجا و در مقادیر کم معرفی کنید. برخی از نوزادان اگر خیلی زود به غذای جامد داده شوند ، دچار یبوست می شوند.

شما همچنین می توانید مقادیر کمی از آب را یک یا دو بار در روز ، معمولاً پس از سن 6 ماهگی ، به کودک خود پیشنهاد دهید. در این سن آب نخورید. مصرف زیاد آب می تواند به پوسیدگی دندان ، چاقی یا حتی افزایش وزن و اسهال منجر شود.

اگر به کودک خود آب داده اید ، یا شیرهای جایگزین ، آن را به جای بطری در یک فنجان پیشنهاد دهید. نوزادان شیر مادر به راحتی در 6 ماهگی نوشیدن از یک فنجان را به راحتی یاد می گیرند. همچنین می توانید این کار را با شیر مادر بیان کنید.

سن
آنچه می توانید ارائه دهید
6 تا 12 ماه
شیر مادر
فرمول شیرخوار آهن
غذاهای جامد را معرفی کنید
12 تا 18 ماه
شیر مادر
شیر گاو (3.25٪)
18 تا 24 ماه
شیر مادر
شیر گاو (3.25٪).
اگر کودکتان به خوبی رشد کرده و غذاهای متنوعی بخورد ، شیر 2٪ اشکالی ندارد
2 تا 5 سال
شیر مادر
2٪ شیر
بعد از 12 ماهگی ، کودک شما نباید بیش از 16 تا 24 اونس (500 میلی لیتر تا 720 میلی لیتر) شیر در روز مصرف کند. در غیر این صورت ، او پر نخواهد شد و نمی خواهد غذاهای جامد بخورد. همچنین ، ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شود. اگر کودک شما حساسیت به شیر دارد ، با پزشک خود مشورت کنید که از چه چیزهایی برای تغذیه جایگزین استفاده کند.

برای اطلاعات کامل درباره ورود مواد جامد به رژیم غذایی کودک ، اطلاعات مربوط به تغذیه کودک در سال اول را مطالعه کنید.

کودک من از پستان خودداری می کند. آیا این بدان معنی است که او آماده است تا از شیر گرفتن استفاده کند؟
نه ، لزوماً به این معنا نیست که کودک شما آماده شیر گرفتن است. بعضی اوقات نوزادان به یک "اعتصاب پرستاری" می روند و ناگهان از شیر دادن خودداری می کنند. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد ، مانند دندان پا ، عفونت گوش یا بیماری دیگر ، شروع دوره شما ، تغییر در رژیم غذایی ، صابون و یا حتی دئودورانت.

در اینجا چند نکته برای تشویق کودک خود برای شروع دوباره شیر مادر آورده شده است:

زمان تغذیه را ویژه و بی سر و صدا کنید. سعی کنید حواس پرتی ها را محدود کنید. بعضی اوقات ، هرچه نوزادان بزرگتر می شوند ، آنها بیشتر علاقه مند به دیدن اتفاقاتی هستند که در اطرافشان می افتد و سپس به پرستاری توجه می کنند.
تا حد ممکن کودک خود را نوازش کرده و آرام کنید.
وقتی کودک شما بسیار خواب است یا تازه از خواب بیدار می شود ، به پستان خود پیشنهاد دهید.
در صورت امکان سعی کنید از موقعیت های مختلف پرستاری ، طرف های متناوب یا پرستار در اتاق های مختلف استفاده کنید.
اگر نمی توانید دلیل اعتصاب پرستاری کودک خود را دریابید ، به پزشک مراجعه کنید یا با یک مشاور شیردهی صحبت کنید. ناامید یا عصبانی نشوید. به یاد داشته باشید که اعتصاب پرستاری به این معنا نیست که کودک شما شما را رد می کند.
اگر این اتفاق بیفتد ، حتما شیر خود را پمپ کنید ، بنابراین مجاری مسدود نشده ایجاد نکنید و یا درگیر شوید و همچنان به اندازه کافی شیر مادر برای تولید کودک خود آماده کنید تا وقتی کودک دوباره آماده پرستاری شود.

چگونه می توانم از سینه های خود مراقبت کنم وقتی شروع به سیر شدن کردم؟
اگر سینه های شما هنگام شیر گرفتن ناراحت است ، سعی کنید فقط شیر کافی را بیان کنید تا دیگر احساس ناراحتی نکنید. به داروهای ضد درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن کمک می کند. کمپرس های سرد یا بسته های ژلی که روی سینه های شما اعمال می شود نیز می توانند کمی آسایش داشته باشند.
هنگام شیر گرفتن ، سینه های خود را بهم وصل نکنید و مایعات کمتری بنوشید.
به طور مرتب سینه های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مجاری مسدود نشده ایجاد می کنید. مجرای بلوک مانند یک ناحیه سفت و محکم (اندازه نخود) پستان احساس می شود. بعضی اوقات می توانید با مالش ملایم و یا با فشار کمی روی ناحیه آن را پاک کنید. اگر دردناک است ، به پزشک یا مشاور شیرده خود مراجعه کنید. این احتمال بیشتر در هنگام پاک شدن ناگهانی رخ می دهد.
ورم پستان چیست؟
ورم پستان عفونی است که باعث درد پستان ، تورم ، گرما و قرمزی روی پستان شما می شود. همچنین می تواند باعث تب و لرز شود. اگر این علائم را دارید ، با پزشک خود تماس بگیرید. برای پاک کردن عفونت پزشک به احتمال زیاد یک آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد.

در صورت داشتن ورم پستان می توانید شیردهی را ادامه دهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مجله حقیقت می باشد